Ekonomi

Etkinlik Düzenleme İçin Ulusal Bir Standart Belirlendi

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın ilgili kurumu olan Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK), kongre, konferans, kutlama, düğün ve nişan törenlerini hazırlayan “etkinlik organizatörü”ne ulusal bir standart getirdi.

MYK tarafından yapılan yazılı açıklamada, mesleklere özgü niteliklerin ulusal meslek standartları ile tanımlanması ve ilgili alanda nitelikli iş gücü yetiştirilmesinin amaçlandığı belirtildi.

Açıklamada, “etkinlik organizatörü” (Seviye 5) ulusal meslek standardının sektör temsilcileriyle birlikte hazırlandığı belirtilirken, şunlar kaydedildi:

“Yayınlanan standart ile ‘etkinlik organizatörü’ mesleğinin tanımı yapılmış, görev, yetki ve sorumlulukları belirlenmiştir. Etkinlik organizasyonu alanı birçok iş kolunu doğrudan veya dolaylı olarak ilgilendirdiği için bu mesleğin kapsamı oldukça geniştir. Yayınlanan standart kapsamında ‘etkinlik organizatörü’ mesleğini icra eden kişilerin sahip olması gereken bilgi ve beceriler tanımlanmış, mesleğin icrası sırasında uygulanan misyon ve süreçler belirlenmiştir.”

“Etkinlik organizatörü” mesleğini icra edenlerin, özellikle düğün, nişan gibi eğlence ve kutlama etkinlikleri için kongre ve konferanslar hazırladığı vurgulanırken, bu meslek için gerekli olan özellikler ise şöyle sıralandı:

“Etkinliği düzenleyen kişinin yaratıcı düşünme, organizasyon ve iletişim becerilerine sahip olması, etkinlik mekanının ses, ışık, ışık ayarlarını yapması, katılımcıları karşılama, ikram, görüntü ve fotoğraf gibi hizmetleri planlaması, organizasyon türüne göre müşteri beklentilerini karşılayarak başarılı organizasyonlar organize etmesi, farklı alan ve departmanlarda organizasyon çalışmalarını yürütmesi gerekir.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu